Setra anställer ny platschef till Skinnskatteberg

Setra har rekryterat Adrian Eriksson som ny platschef för Skinnskatteberg. Adrian Eriksson kommer närmast från en roll som platschef för Martinsons sågverk i Hällnäs.

– Jag tycker att Setra står för hög kvalitet och hållbar och långsiktig utveckling. Skinnskatteberg har stor potential i både personal och utrustning vilket är en bra förutsättning för hög trivsel och fortsatt utveckling. Jag ser fram emot att träffa medarbetarna och få möjlighet att utveckla anläggningen tillsammans med dem, säger Adrian Eriksson.

Adrian har lång erfarenhet från ledande befattningar inom industri. Både från andra träindustrier som Martinsons och SCA, men även från NCC och Volvo. De senaste åren har han arbetat mycket med att förbättra verksamheter, både genom nyinvesteringar och ändrade arbetssätt.

– Jag är jätteglad att Adrian ska börja hos oss, det är en topprekrytering. Hans starka personlighet och gedigna yrkeserfarenhet kommer bidra starkt till att utveckla Skinnskatteberg och produktionens ledningsgrupp. Vi välkomnar honom till Setra, säger Anna Rasmuson, produktionsdirektör på Setra.

Adrian bor i dag i Vindeln i Västerbotten men är född och uppvuxen i Köping och kommer nu att flytta tillbaka till Mälardalsregionen tillsammans med sin familj. Han börjar på Setra den 8 januari.

Anna Rasmuson, Produktionsdirektör på Setra, telefon +46 8 705 03 05, mobil: +46 70 534 44 06
Adrian Eriksson, mobil: +46 703 43 00 91

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 800 anställda och omsätter ca 4 miljarder kronor. Omkring 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.