Shortcut Medias spridningsemission registrerad hos Bolagsverket och leverans av de nyemitterade aktierna påbörjad

Den övertecknade spridningsemissionen i Shortcut Media har nu registrerats hos Bolagsverket. De nya aktierna kommer att levereras till samtliga tecknare under denna vecka och med start idag, 24 juli.

Leveransen av de nyemitterade aktierna är nu påbörjad och samtliga tecknare beräknas motta tilldelat antal aktier under denna vecka.

Om SMGs spridningsemissionen

Den 22 juni 2017 avslutades teckningsperioden i Shortcut Media AB:s spridningsemission. Emissionen om 7,8 Mkr tecknades av ca 350 tecknare till 18,1 Mkr inklusive teckningsåtaganden, vilket motsvarar en teckningsgrad om 232%. Med anledning av det stora intresse som visades i emissionen fanns ej möjlighet att lämna full tilldelning till samtliga tecknare i emissionen.

Styrelsen för Shortcut Media valde att utnyttja hela övertilldelningsoptionen på 2 Mkr. Bolaget har därmed tillförts 9,8 Mkr före emissionskostnader om ca 0,7 Mkr, fördelat på 1 510 000 aktier. Det totala antalet aktier i bolaget uppgår efter registreringen hos Bolagsverket till 9 398 640 aktier och aktiekapitalet uppgår efter emissionen till 1 033 850,4 kronor.

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende och mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos samt tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

Shortcuts film avseende bokslutskommunikén 2016 finnas att se här: https://vimeo.com/206008644.

Alt.

Christer Karlsson