Framfab överens med fackförbund

Framfab överens med fackförbund I samband med långtgående diskussioner kring reglerna i MBL kom till sist Framfab och sex fackförbund på onsdagen fram till en överenskommelse. De sex förbunden SIF, Civilingenjörsförbundet, Tjänstemannaförbundet HTF, Jusek, Sveriges Naturvetarförbund och DIK erhåller vardera 250 000 kronor, totalt 1,5 miljon kronor. - Vi är glada över att ha kommit överens med förbunden. Viktigast för oss är att lägga frågan bakom oss och nu få fokusera på vår verksamhet, säger Michael Gustavsson, Sverigechef för Framfabs Internetkonsultrörelse. Bakgrunden till diskussionerna ligger i de omfattande uppsägningar av anställda som Framfab genomförde i slutet av förra året utan att förhandla med de anställdas fackliga representanter. Förbunden säger i en gemensam kommentar: - Vi är nöjda med uppgörelsen och anser att storleken på det belopp som Framfab har accepterat att betala talar för sig själv. För ytterligare kommentarer kontakta: Michael Gustavsson, Framfab 0709-737501 Hanna Brandt González, ombudsman SIF 070-569 72 29 Terez Rongve, ombudsman HTF 070-527 00 14 Pia Sundberg, ombudsman, Civilingenjörsförbundet 070-582 00 95 Ramón Sánchez-Lövy, ombudsman, Jusek 070-665 29 35 Lennart Sandström, ombudsman DIK och Sveriges Naturvetarförbund 0733-66 24 21 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010117BIT00490/bit0002.pdf