Gigantiskt rådslag startskottet på Sifs avtalsrörelse

Inbjudan till pressmöte: Gigantiskt rådslag startskottet på Sifs avtalsrörelse Nu startar Sif avtalsrörelsen inför avtal 2004. Det sker genom ett gigantiskt rådslag, där alla Sifs 370 000 medlemmar får möjlighet att säga sin mening om vilka krav förbundet ska driva i den kommande avtalsrörelsen. Avtalsrörelsen gäller samtliga av Sifs 48 avtalsområden. Rådslaget kommer bl a att genomföras i form av möten inom förbundets alla avdelningar och genom en enkät på Sifwebben. Startskottet för rådslaget - som ska pågå under två månader - går onsdagen den 19 mars. Då öppnas också officiellt Sifs avtalswebb och därmed rådslagsenkäten. Rådslagsstarten kommer att presenteras på pressmöten på Sifs förbundsavdelningar runt om i landet. I Stockholm presenterar Sifs förbundsordförande Mari-Ann Krantz och förhandlingschef Lars-Bonny Ramstedt rådslagsupplägget och de frågor som kan bli aktuella i den kommande avtalsrörelsen på ett pressmöte. Tid: Onsdagen den 19 mars kl 11. Plats: Sifs förbundskansli, Olof Palmes gata 17, lokal "Ouvertyren", hänvisning i entrén. Välkomna! Presskontakt: Presschef Louise Gerdemo Holmgren, tel: 08-508 979 68, 070-549 79 78, louise.gerdemo.holmgren@sif.se, Pressekreterare Mikael Lundström, tel: 08-508 972 33, 070-549 79 68, mikael.lundstrom@sif.se, Informationschef Laila Edholm, tel: 08-508 972 32, 070- 689 72 32, laila.edholm@sif.se Pressjour tel: 08-508 972 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00220/wkr0002.pdf