Inbjudan till presskonferens inför SIF:s kongress 2000

Inbjudan till presskonferens inför SIF:s kongress 2000 Tisdagen den 13 juni inleder Svenska Industritjänstemannaförbundet, SIF, sin kongress i Stockholmsmässan i Älvsjö söder om Stockholm. Kongressen pågår till och med fredagen den 16 juni. Kongressen har en helt ny arbetsform som skiljer sig från tidigare traditionella kongresser. För att göra kongressen mer levande och för att ge ombuden större möjlighet att bli mer delaktiga kommer alla debatter och diskussioner att ske på så kallade rådplatser. De slutgiltiga besluten tas sedan i plenum. Men det är inte enbart själva arbetsformen som är intressant. Bland motionerna kan man finna tex förslag om att Svenska Industritjänstemannaförbundet ska byta namn och att SIF ska satsa 500 miljoner kronor i en Framtidsfond. Och vem väljs till förbundsordförande? Om detta - och mycket annat - vill vi informera vid en presskonferens inför kongressen. SIF:s förbundsordförande Mari-Ann Krantz, förbundssekreterare Anders Widlund och kongressamordnare Jonas Sixtensson informerar om kongressen och svarar på era frågor. Tid: Måndagen den 5 juni, klockan 15.00 -16.30 Plats: Tornrummet, SIF-huset, Olof Palmes gata 17, Stockholm. Vid presskonferensen kan ni även hämta allt kongressmaterial som motioner och yttranden, stadgeförslag, kongresshandbok, idé- och handlingsprogram samt rambudget. Kan ni inte komma till presskonferensen skickar vi gärna kongressmaterialet till er! Kongressmaterialet finns även på www.sif.se under rubriken SIF Kongress 2000. Där kan ni även följa den kommande kongressen. Vissa tal och presskonferenser under kongressen kommer att direktsändas på webben. Välkomna! ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00350/bit0002.pdf