Presskonferens den 24 januari klockan 16.30 om fackens svar på avtalsbud inom verkstadsindustrin Facken inom verkstadsindustrin, Metall, SIF och CF svarade under onsdagseftermiddagen på det heltäckande avtalsförslaget från de opartiska ordförandena Lars Ahlvarsson och Benne Lantz. Metall, SIF och CF informerar om sina svar och förslaget på en presskonferens onsdagen den 24 januari klockan 16.30 i Plenisalen, Förbundshuset, Olof Palmesgata 11, Stockholm. På presskonferensen medverkar Göran Johnsson, ordförande Metall, Mari-Ann Krantz, ordförande SIF och Jöran Tjernell, förbundsdirektör CF. Välkomna! Avtalen inom verkstadsindustrin löper ut den 31 januari 2001 och berör drygt 380 000 anställda. Metall, SIF och CF samförhandlar. Motpart är Sveriges Verkstadsförening. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/24/20010124BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/24/20010124BIT00390/bit0002.pdf