SIF:s stipendium för civilkurage 2000

Pressinbjudan till SIF-kongressen SIF:s stipendium för civilkurage 2000 SIF delar ut ett stipendium för visat civilkurage till SIF:are som * på ett speciellt betydelsefullt sätt tagit strid för sina rättigheter, vilket också har haft principiell betydelse för SIF och dess medlemmar * värnat om det fria ordet och yttrandefriheten i vårt samhälle * vågat och orkat ta strid för lagar och avtal * rakryggat arbetat för betydelsefulla fackliga insatser Stipendiet består av 10 000 kr samt äran och det kan gå till en person eller delas av flera. Det är andra året som stipendiet delas ut. Utdelningen sker under SIF-kongressen på Stockholmsmässan, hall C, ingång Östra Entrén, i Älvsjö: Fredagen 16 juni kl 13.00 - 13.30 Stipendiet delas ut av SIF:s förre förbundsordförande Bo Henning som även är ordförande för den jury som valt årets stipendiater. Utdelningen följs av en presskonferens i pressrummet i kongresslokalerna. Vid den deltar stipendiaterna och Bo Henning. För ytterligare information kontakta SIF:s pressekreterare. Telefonnummer och epostadresser finns ovan. Pressrummet på kongressen har tel 08-727 20 03 och fax 08-727 20 07. Detta pressmeddelande och annan information om SIF-kongressen finns på www.sif.se. Välkomna! ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/15/20000615BIT00140/bit0002.pdf