SIG Invest AB (publ) förvärvar fastighet i Upplands Väsby för 45 Mkr

SIG Invest AB (publ) förvärvar bostadsfastighet i Upplands Väsby för 45 Mkr.

SIG Invest AB har förvärvat och tillträtt bostadshyresfastighet Odenslunda 1:646 i Upplands Väsby kommun. Fastigheten utgör 2 040 kvm uthyrningsbaryta fördelat på 30 lägenheter.

Överenskommit fastighetsvärde uppgår till 45 Mkr och förvärvet finansieras genom en kombination av eget kapital och banklån.

Denna information är sådan information som SIG Invest AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 2 maj 2017.

Stortorget 13 A