Sivers IMA signerar avsiktsförklaring för användande av bolagets olicensierad 5G produkter i applikation för ultraljudsundersökning

Sivers IMA Holding AB (Nasdaq First North: SIVE, Bolaget) meddelar idag att bolaget, tillsammans med sin japanska återförsäljare, NetWell och basbandspartner CLOPTechnologies, tecknat en avsiktsförklaring med en japansk leverantör av ledande radioteknologi inom området för medicinsk utrustning.

Företaget fokuserar på att utnyttja trådlös dataöverföring för sina nya medicintekniska produkt. Sivers IMA olicensierade 5G (WiGig) produkter kommer att utnyttjas för att utveckla en lösning för trådlös dataöverföring av högupplöst ultraljudsinformation. Bolaget uppskattar att ordervärdet för konceptfasen är begränsat.

”Det är mycket spännande att nu se hur våra kunder använder vår teknologi för olicensierad 5G i helt nya applikationsområden. Vi hoppas att kunna se tydliga bevis på konceptet och faktiska prototypsystem under tidig höst i år och, om allt följer planen kommer vi att se de första kommersiella systemen under början av 2020”, säger Anders Storm, vd Sivers IMA Holding

Albert Chai, vd CLOPTechnologies fortsätter: ”Det finns ett växande behov av snabbare trådlösa system till dagens och framtidens smarta applikationer, vi är väldigt nöjda med vårt samarbete med Sivers IMA, vilket ger en konkurrenskraftig lösning för att möta dessa krav.”

”Applikationen kräver väldigt hög datahastighet för att överföra icke komprimerad högupplösta data över kortare avstånd. Sivers IMA’s teknologi, erbjuder marknadsledande prestanda, och ger samtidigt möjligt att bygga lösningar för att möta kraven på robusthet och flexibilitet”, tillägger Itaru Enomoto, President och vd på NetWell Corp.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Storm, VD
E-mail:anders.storm@siversima.com

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Adviser på Nasdaq First North.

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVEDe helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger i Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com.

Sivers IMA Holding AB är ett ledande och internationellt erkänt teknikbolag som genom sina två affärsområden Wireless och Photonics levererar chip och integrerade moduler. Wireless utvecklar RF-chip och antenner för avancerade 5G system till data- och telekommunikationsnät. Photonics utvecklar och tillverkar halvledarbaserade optiska produkter till optiska fibernät, sensorer och optisk trådlödskommunikation (Li-Fi). Bolaget är noterat på Nasdaq First North Growth Market Stockholm under SIVE. Huvudkontoret ligger i Kista, Sverige. För mer information: http://siversima.com

Anders Storm, vd Sivers IMA Holding
Albert Chai, CEO CLOP Technologies