Sivers IMA utvalt att presentera forskningsartikel på IEEE RFIC symposium

Sivers IMA Holding AB (Nasdaq First North: SIVE) meddelar idag att bolagets forskningsartikel valts ut bland ett stort antal forskningsartiklar att presenteras på IEEE Radio Frequency Integrated Circuit (RFIC) symposium. IEEE RFIC symposium är den viktigaste RFIC-konferensen fokuserad på RFIC-teknologi och är en del av det mer omfattande internationella årliga IEEE MTT International Microwave Symposium (IMS). Under de senaste åren har IMS haft omkring 12 000 deltagare. IMS står som värd för mässan under perioden 10 - 15 juni 2018.

Sivers IMAs forskningsartikel är baserad på bolagets forskning och utveckling av ett WiGig (802.11ad) chip för användning i infrastruktur för data- och telekom. Forskningsartikeln bär namnet ”A 57-71 GHz Beamforming SiGe Transceiver for 802.11ad-based Fixed Wireless Access*”.

”Detta är en mycket stark bekräftelse på att Sivers IMA:s WiGig chip har prestanda i världsklass. Jag är mycket stolt över vårt team som utvecklat ett chip med så många spjutspetsfunktioner på ett och samma chip. Det är en stor ära för Sivers IMA att vara en del av symposiet, och erkännandet av vårt team från IEEE RFIC symposium är välförtjänt”, kommenterar Anders Storm, vd för Sivers IMA Holding.

Denna mässa omfattar så många som tusentalet utställare som representerar branschens ledande aktörer inom alla aspekter av RF och mikrovågsdesign. Sivers IMA:s chip-utveckling har pågått sedan juli 2016 och arbetet har utförts med stöd av det strategiska innovationsprogrammet Smartare Elektroniksystem, ett samarbete mellan Vinnova, Formas och Energimyndigheten. Projektet, som löper över två år, erhöll delfinansiering på 4 MSEK i juni 2016.

Forskningsartikeln presenteras tid och plats enligt nedan:

Konferens: IEEE Radio Frequency Integrated Circuit (FRIC) symposium 2018

Plats: Technical sessions, PA Convention Centre I Philadelphia, Pennsylvania, USA

Datum: tisdag den 12 juni 2018, klockan 10.10 – 11.50

Session: RTu1C-5

E-mailanders.storm@siversima.com

* Författare: Erik Öjefors, Mikael Andreasson, Torgil Kjellberg, Håkan Berg, Lars Aspemyr, Richard Nilsson, Klas Brink, Robin Dahlbäck, Dapeng Wu, Kristoffer Sjögren, Mats Carlsson

Erik Penser Bank är utsedd till Sivers IMA Holding ABs Certified Advisor på Nasdaq First North.

Sivers IMA Holding ABär en ledande och internationellt erkänd leverantör, noterat på Nasdaq First North Stockholm under SIVE. De helägda dotterbolagen Sivers IMAoch CST Globalutvecklar, tillverkar och säljer banbrytande chip, komponenter, moduler och delsystem baserade på avancerad, proprietär halvledarteknik inom mikrovåg, millimetervåg och optiska halvledare. Huvudkontoret ligger I Kista utanför Stockholm. För mer information: http://siversima.com

Anders Storm, VD Sivers IMA