America Skandia toppar Dalbars marknadsranking

American Skandia toppar Dalbars marknadsranking Skandias amerikanska dotterbolag American Skandia rankas nummer ett när finansproffsen väljer bästa företag på övergripande marknadsstöd. Det visar den 15:e årliga rapporten Financial Professional Survey 2001 av undersöknings- och rankinginstitutet DALBAR i Boston. DALBAR, som gör research och rapporter för finansmarknaden, intervjuade i somras USA:s mest topprankade investeringsrådgivare samt marknadschefer och operativa chefer hos mäklarföretag inför denna undersökning. American Skandia delar första plats med ytterligare ett företag i rankingen. Bedömningen gjordes av marknadschefer hos mäklarföretag. "Under dessa svåra tider för de finansiella marknaderna är det extra viktigt att försäkra sig om att vi levererar ett högkvalitativ support våra kunder som är avgörande för vår verksamhet", säger Bayard Tracy, försäljningschef i American Skandia i en kommentar. "Dessa årliga undersökningar är ett sätt att mäta våra ansträngningar. Årets ranking är ett kvitto på vår att dagliga strävan efter att vara engagerade, kreativa, uthålliga och omtänksamma har gett resultat." För ytterligare information: Marianne V. Stochmal, tel +1-203- 402-1248, e-mail: mstochmal@skandia.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/20/20011120BIT00650/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/20/20011120BIT00650/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se