Förlikning i tvisten om Pohjola

Förlikning i tvisten mellan Pohjola, Skandia och Storebrand om If Pohjola, Skandia och Storebrand har i dag träffat en förlikning avseende samtliga utestående tvister mellan bolagen. Den uppkomna tvisten i samband med etableringen av If Skadeförsäkring är därmed reglerad. I ett gemensamt uttalande säger parterna: "Det är mycket positivt att våra bolag nu helt kan koncentrera sig på att utveckla sina respektive marknadspositioner som kolleger och konkur- renter." Pohjola, Skandia och Storebrand har kommit överens om att inte offentliggöra detaljerna i förlikningsuppgörelsen. För ytterligare information: Olavi Nieminen, chefjurist, Pohjola, tel: +358-10-559 24 52 Hans Henrik Klouman, chefjurist, Storebrand, tel: +47-22 31 29 07 Jan-Mikael Bexhed, chefjurist, Skandia, tel: +46-8-788 37 22 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT01070/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/30/20000630BIT01070/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har mer än 600 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se