Försäljning januari april 2000

Försäljning januari - april 2000 Den sammanlagda försäljningen för perioden januari - april 2000 uppgick till 78,2 miljarder SEK. Försäljningen under april månad var därmed 18,7 miljarder kronor. Detta kan jämföras med en försäljning under första halvåret 1999 på 62,4 miljarder SEK och 134 miljarder för helåret 1999. Försäljningsökningen fortsätter. April månads försäljning är alltid något lägre än mars eftersom marsförsäljningen understöds av att mars är slutet på skatteåret i t ex England. I USA, som är Skandias enskilt största marknad, uppgick försäljningen i lokal valuta till 5,6 miljarder USD och fördelar sig mellan fondförsäkring (variable annuities) 3,6 och fondsparandeprodukter 2,0 miljarder USD. Kommentar från Lars-Eric Petersson: "Den betydande turbulensen på de finansiella marknaderna till trots är april för Skandia den näst bästa försäljningsmånaden någonsin. Vi kan konstatera att den rekordhöga tillväxten i försäljning är obruten." Eventuella frågor: Ulf Spång, ekonomidirektör, tel 08-788 2905 Harry Vos, chef Investor Relations, tel 08-788 3643 Birgitta Hammarström, Presschef, tel 08-788 2755 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00220/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se