JP Morgan Flemings Finansfond till SkandiaLink

JP Morgan Flemings Finansfond till SkandiaLink Den 1 februari lanserar SkandiaLink JP Morgan Flemings Finansfond. Fonden är global och investerar i ett 70-tal olika bolag världen över inom branscherna bank, finans och försäkring. Den förvaltas av ett erfaret förvaltarteam som består av fem portföljförvaltare och 16 analytiker på plats i New York, London, Tokyo och Singapore. "JP Morgan Finansfond passar mycket väl in i SkandiaLinks fondutbud. Vi ser en efterfrågan på den här typen av branschfond. Efter att vi utvärderat kvalitet, kvantitet och marknadspotential hos olika förvaltare och deras fonder föll valet på denna fond", säger Cecilia Kragsteman, VD SkandiaLink. SkandiaLink erbjuder också en ny rådgivningstjänst, SkandiaLink Exklusiv, till de kunder som placerar 1 miljon kr eller mer i fondförsäkring eller fondsparande. Kunderna erhåller denna tjänst kostnadsfritt och får bl a utvidgad rådgivning via kundcenter, månatliga kontobesked och inbjudningar till olika seminarier. Dessa kunder har ett särskilt stort intresse av att ingående följa sina fonders utveckling. För ytterligare information : Per Friman, marknadschef SkandiaLink, 0708-44 27 64 Läs mer på www.skandialink.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/25/20010125BIT00430/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har mer än 600 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se