Köpenhamns Fondbörs har beslutat om avnotering av Skandiaaktien

Köpenhamns Fondbörs har beslutat om avnotering av Skandiaaktien Som tidigare meddelats har Skandia ansökt om avnotering av Skandiaaktien från Köpenhamns Fondbörs. Köpenhamns Fondbörs har i dag beslutat om att avnotera Skandiaaktien från Fondbörsen med verkan från den 30 maj 2003. Sista noteringsdag vid Köpenhamns Fondbörs kommer att vara den 28 maj 2003. Eventuella frågor: Harry Vos, Chef Investor Relations, telefon 08-788 3643 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT01240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/16/20030416BIT01240/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se