Ledningsförändringar i skandia Liv

Ledningsförändringar i Skandia Liv Ola Ramstedt (48) har utsetts till ny VD för Skandia Liv från och med den 1 augusti 2002. Han efterträder Magnus Ohlsson, som blir senior advisor till Division Europas ledning. Ola Ramstedt ingår i Skandia Livs styrelse. Bengt-Åke Fagerman (48) har utsetts till vVD i Skandia Liv med speciellt ansvar för affärsprocessen. Bengt-Åke kommer närmast från befattningen som VD för Skandia Marknadsstöd Spar AB. Bengt-Åke tillträder sin nya befattning den 1 augusti 2002. Till ny Ekonomidirektör i Skandia Liv har utsetts Pia Askenström Marions (38). Hon tillträder sin befattning den 19 augusti. Pia har mångårig erfarenhet från Finansinspektionen, bl a inom områdena Risk Mangement och finansanalys inom försäkringsområdet. Närmast kommer hon från en befattning som chef för Redovisning och Fondadministration i Länsförsäkringar Liv. Ytterligare information: Carl-Henrik Knutsson, kommunikationschef Skandia, 08-788 25 00 Lars Eric Ericsson, ordförande Skandia Liv, 026-17 10 00 Ola Ramstedt, vice VD och personaldirektör, Skandia, 08-788 25 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/17/20020617BIT00350/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har mer än 600 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se