Ny VD till SkandiaNetline

Ny VD till SkandiaNetline Per Eliasson har utsetts till ny VD för SkandiaNetline från den 1 mars 2002. Per Eliasson var grundare till och är VD i Internetmäklaren Jahaya.com. Jan Wangärd, som för närvarande är VD i SkandiaNetline kvarstår fram till 1 mars 2002. Därefter knyts Jan Wangärd till Skandias ledning för att driva vissa koncerngemensamma utvecklingsprojekt. SkandiaNetline är ett företag inom Skandiakoncernen som erbjuder organisationer och företag administrativa lösningar för flexibla förmåner inklusive försäkring. SkandiaNetline är i dag ledande aktör inom området. "SkandiaNetlines kunderbjudande är mycket starkt, säger Per Eliasson. Nu kommer vi att fortsätta att vidareutveckling servicen både genom att bredda och fördjupa de befintliga tjänsterna med användning av bl a mina erfarenheter från åren med Jahaya." "Det är mycket glädjande att Per Eliasson har valt att börja hos oss", säger Ola Ramstedt, personaldirektör i Skandia. "Hans breda erfarenhet av både traditionellt försäkringsmäkleri och moderna e-handelssystem är en perfekt kombination för att vidareutveckla SkandiaNetlines erbjudande mot våra kunder." För ytterligare information: Jan Wangärd, VD SkandiaNetline, tel 08-788 42 13 Per Eliasson, VD Jahaya, tel. 0707 - 356 402 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00590/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/16/20011116BIT00590/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se