Pressmeddelande från Skandias nomineringskommitté

Pressmeddelande från Skandias nomineringskommitté Willem Mesdag har i brev till Skandias nomineringskommitté idag meddelat att han lämnar sitt uppdrag som ledamot av styrelsen för Försäkringsaktiebolaget Skandia med omedelbar verkan. Willem Mesdag har varit ledamot i Skandias styrelse sedan 2000 och har under innevarande år varit styrelsens vice ordförande. Han var vald av 2002 års bolagsstämma för två år och var därmed inte föremål för omval av bolagsstämman 2003 som äger rum den 15 april. Med anledning av detta besked har Nomineringskommittén beslutat att föreslå Skandias bolagsstämma att Willem Mesdag inte ersätts, utan att antalet stämmovalda styrelseledamöter minskas med en ledamot till 7 personer. För ytterligare information: Tor Marthin, Nomineringskommitténs ordförande,tel: 08-696 3100 Gunilla Svensson, pressekreterare Skandia, tel: 08-788 42 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00950/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se