Pressmeddelande från Skandias styrelse

Pressmeddelande från Skandias styrelse Skandias styrelse har vid ett sammanträde under måndagen erhållit underhandsinformation från den särskilda utredningsgrupp som leds av advokat Otto Rydbeck och auktoriserade revisorn Göran Tidström. Denna information, som rör kostnader för bostadslägenheter, ger skäl att överväga rättsliga åtgärder från Skandias sida riktade mot ett begränsat antal tidigare ledande befattningshavare. Ingen av dessa arbetar längre i Skandia. Styrelsen beslutade också att vidta åtgärder för betalningssäkring. Styrelsen har beslutat att ge advokat Otto Rydbeck i uppdrag att pröva vilka rättsliga och övriga åtgärder som bör vidtas. Styrelsens ordförande Bengt Braun säger - De uppgifter vi har fått är allvarliga. Det bör framhållas att de nu aktuella uppgifterna inte har någon finansiell inverkan på Skandias ställning eller på Skandias eller Skandia Livs kunder. Som tidigare meddelats kommer den särskilda utredningsgruppens rapport att offentliggöras när den är slutförd. En presskonferens med Skandias styrelseordförande Bengt Braun och advokaten Otto Rydbeck äger rum idag kl 09.00 på Skandia, Sveavägen 44 Stockholm. Eventuella frågor: Gunilla Svensson, pressekreterare, tel 08-788 42 97 Bengt Braun, styrelseordförande i Skandia, tel 08-788 25 00 Odd Eiken, vVD Strategi & Kommunikation, tel 08-788 25 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/07/20031007BIT00020/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se