Skandia får licens i Kina

Skandia får licens i Kina Skandia har tillsammans med Beijing State-owned Assets Management (BSAMC) fått licens att i ett Joint Venture-bolag bedriva livförsäkringsverksamhet i Beijing, Kina. "Detta är ett viktigt steg för Skandia. Det är den första internationella livförsäkringslicens via Joint Venture-bolag som beviljats i Beijing, vilken är en av de största marknaderna för den här typen av produkter i Kina", säger Lars-Eric Petersson, VD och koncernchef för Skandia. "Skandia har sedan 1998 ett representationskontor i Kina. Det känns mycket bra att nu ha fått den här möjligheten att börja verka på en av världens mest intressanta marknader för långsiktigt sparande. I BSAMC har vi dessutom fått en långsiktig partner, som vi har ett väl fungerande samarbete med", säger Gunnar Moberg, Skandias regionchef i Asien. Försäljningen av livförsäkringsprodukter väntas komma igång i början av 2004. Eventuella frågor: Gunnar Moberg, regionchef Asien, tel + 852 9305 5005 Harry Vos, chef Investor Relations, tel 08- 788 25 00 Gunilla Svensson, pressekreterare, tel 08 - 788 42 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/20/20030320BIT00410/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se