Skandia Liv köper 10,06 procent i If Skadeförsäkring

Skandia Liv köper 10,06 procent i If Skadeförsäkring If Skadeförsäkring går samman med Sampos skadeförsäkringsrörelse och breddar samtidigt ägarstrukturen. Därigenom kommer Sampo, Storebrand, Skandia, Varma Sampo och Skandia Liv att vara ägare i If. Skandia Liv förvärvar 10,06 procent av aktierna i If Skadeförsäkring från Försäkringsaktiebolaget Skandia. "Vårt förvärv av aktieposten i If Skadeförsäkring är en långsiktig investering, som vi fått möjlighet att genomföra på attraktiva villkor", säger Magnus Ohlsson, VD för Skandia Liv. Kontaktperson: Magnus Ohlsson, VD Skandia Liv, tel. 08-788 35 37 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00420/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00420/bit0003.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se