Skandia Marknad förvärvar personalen i norska Isazi

Skandia Marknad förvärvar personalen i norska Isazi Skandia Marknad har förvärvat personalen i det norska företaget Isazis AS. Isazi har under senaste året byggt upp ett koncept som på många punkter sammanfaller med Skandia Finansrådgivning (SFR), Skandia Marknads private bankingkoncept. Efter intensiva diskussioner har båda parter funnit stora synergier i att verka tillsammans istället för i konkurrens. Skandia Marknad är ett helägt dotterbolag till Skandia och representerar koncernens egen distributionsverksamhet i Sverige, Danmark, Norge och England. Isazi har byggts upp av Jörn A Fredriksen, Johnny Rustbakken och Tore Kjellevold. Alla välkända namn inom den finansiella sektorn i Norge där de tidigare verkat i Norske Liv och Kreditkassens spareområde. Inom Skandia Marknad kommer de att verka på ett pannordiskt plan. Skandia Marknads filial i Norge kommer att fortsätta med sitt framgångsrika uppbyggnad av SFR-konceptet i Norge under ledning av Glenn Eilertesen och hans ledningsteam. Per Wahlström VD Skandia Marknad säger: "Jag är oerhört glad över att vi har nått denna överenskommelse. Det innebär att vi har förstärkt Skandia Marknad med kompetens som vi kan nyttja på bolagsnivå. Skandia Marknad har utvecklats snabbt under de två år som bolaget har funnits till. Tack vare den kompetensförstärkning som dessa personer tillför bolaget kan vi fortsätta vår expansion och ännu bättre ta tillvara på de affärsmöjligheter som öppnar sig." Ytterligare information: VD Per Wahlström 08 - 788 3871 Marknadscontroller Gunnar Lindroth 08-788 1825. Direktör Jörn A Fredriksen +47 905 64 928 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010122BIT00780/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010122BIT00780/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har mer än 600 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se