Skandia Sverige stärker organisationen

Skandia Sverige stärker organisationen Skandia Sverige förstärker organisationen ytterligare och till ny vd i Skandia-Banken har utsetts Gunilla Forsmark-Karlsson samtidigt som Peter Friberg blir ansvarig för hela Skandia Sveriges fondverksamhet. Gunilla Forsmark-Karlsson kommer närmast från Länsförsäkringar där hon varit VD för Länsförsäkringar Mäklarservice.Gunilla Forsmark-Karlsson har ett långt förflutet inom bank och försäkring. Hon tillträder sin befattning den 1 april 2005. Tillsvidare kvarstår Cecilia Daun Wennborg som tf vd för SkandiaBanken. Till ny chef för Skandia Sveriges fondverksamhet inkl fondförsäkring har utsetts Peter Friberg. Han kom till Skandia år 2000 och är vd för Skandia Fonder. Ny vd för Skandia Fonder kommer att utses inom kort. " Jag är mycket glad att Gunilla Forsmark-Karlsson tar sig an uppgiften som vd för SkandiaBanken. Hennes och Peter Fribergs gedigna erfarenhet från bank-, försäkrings- och fondbranschen är viktig när vi nu ska förstärka hela vårt kunderbjudande" säger Gert Engman, chef för Skandia Sverige. För frågor; Gert Engman, vVD, chef Skandia Sverige, tel.08-788 25 00 Gunilla Svensson, presschef, tel.08-788 42 97 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20260/wkr0001.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se