SkandiaBanken - årets Internetbank 2004

SkandiaBanken utsågs idag, för andra året i rad, till årets Internetbank 2004 av tidningen Privata Affärer. SkandiaBanken har tidigare fått flera utmärkelser bland annat utsågs SkandiaBanken av Privata Affärer till Årets Bank 1998, 1999 och 2000. Juryns motivering lyder: ”SkandiaBanken får priset bl a för förbättringar som automatiskt ifylld K4-blankett, mobilbank och modellportföljer för aktier och fonder. Dessutom har banken låga avgifter och bra villkor.” ”Vi är mycket glada att SkandiaBanken återigen fått denna betydelsefulla utmärkelse.Vi har sedan banken startade ständigt arbetat med att utveckla vardagsnära produkter och tjänster. Utmärkelsen sporrar oss att bli ännu bättre”, säger Cecilia Daun Wennborg, tf vd SkandiaBanken. I Årets Bank-juryn ingår: Anders Andersson, förlagschef Privata Affärer, Hans Bolander, chefredaktör, Privata Affärer, Carl Hamilton, ekonom och författare, Göran Jönsson, konsult och fd chef Konsumenternas Bankbyrå, Vilhelm Nordenanckar, enhetschef Konsumentverket. För frågor: Cecilia Daun Wennborg, tf vd SkandiaBanken, tel. 08-463 6103 Helena Ruhmén, chef marknad & kommunikation, Skandia Sverige, tel. 08-7882531

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se