SkandiaBanken utökar med privatekonom

SkandiaBanken utökar med privatekonom Journalisten och ekonomen Annika Creutzer har anställts som privatekonom i SkandiaBanken. Hon har mångårig erfarenhet av konsumentupplysande journalistik i privatekonomiska frågor. - Vi är glada att ha knutit Annika till oss. Hon har rätt bakgrund för det jag ser som en av våra stora utmaningar: att göra svåra ekonomiska begrepp enkla för våra kunder, säger Göran Lenkel VD i SkandiaBanken. SkandiaBankens huvudsakliga kanal är Internet och det är främst på webben som Annika kommer att träffa kunderna. Som kund i SkandiaBanken ska det vara enkelt att snabbt få stöd i olika ekonomiska beslut och att få en överblick över sin ekonomi. - Min uppgift är att ge råd och tips så att människor kan fatta så bra beslut som möjligt kring sin ekonomi, säger Annika Creutzer. - I dag när allt mer av ansvaret för den egna ekonomin flyttas över på den enskilde medborgaren blir kunskap allt viktigare. Det kan till exempel handla om vilken trygghet man själv kan skapa för sig och sina barn eller hur ekonomin blir efter pensioneringen. Annika Creutzer har en ekonomexamen med nationalekonomisk inriktning från Stockholms universitet. Hon arbetede 1987-1996 på Aftonbladet som ekonomireporter, nyhetsreporter och redaktionssekreterare. 1996-2002 var hon ekonomireporter på Privata Affärer och bevakade makroekonomi, bank- och försäkringsfrågor, fonder, skatter och socialförsäkringsfrågor. Annika Creutzer är 46 år och bor i bostadsrättslägenhet i Stockholm tillsammans med sin dotter Sarah, tre år. För ytterligare information kontakta: Annika Creutzer, privatekonom tel 463 74 18, 070-3817771 Helena Ruhmén, marknadschef SkandiaBanken tel 08-463 7471, 070-3680825 SkandiaBanken startade i oktober 1994 och var en av de första s.k nischbankerna med banktjänster via telefon och Internet. I dag erbjuds privatpersoner ett brett sortiment av bank- och sparprodukter. SkandiaBanken har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark och antalet anställda uppgår till drygt 1000. SkandiaBanken är ett helägt dotterbolag till försäkringsaktiebolaget Skandia. Banken har fått många utmärkelser för sitt kunderbjudande, bl a blivit utsedd till Årets Bank tre år i rad och senast till Bästa Internetbank. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031217BIT00290/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se