Startskott för Skandias timeAggressive

Startskottet för Skandias timeAggressive I dag startar försäljningen av Skandia Fonders nya fond timeAggressive. timeAggressive är "lillasyster" till den framgångsrika timeGlobal- fonden. timeAggressive ska i första hand investera i mindre och medelstora bolag inom time-området, dvs telekom, information, media och underhållning. Snabbväxande och relativt nystartade företag dominerar. "Initialt lägger vi tonvikten på företag inom telekom- och informationsbranschen. Följaktligen placerar vi huvudsakligen i amerikanska och europeiska bolag", säger Martin Edström, ansvarig förvaltare med placering i London. timeAggressivve har nu investeringar i ett 60-tal-bolag, exempelvis i de amerikanska bolagen Broadcom, Gadzoox och JDS Uniphase samt i europeiska Autonomy, Baltimore och Intershop. "Den här typen av placeringar visar tydligt fondens aggressiva inriktning och därmed höga risk" anser Martin Edström. Övriga i det globala förvaltarteamet är: Niklas Lundin Europa, Fredrik Mårtensson och Philip Boman USA, Richard Mak och Erwin Hidlago, Asien. "Våra kunder har efterfrågat den här fonden. Efter att annonskampanj drog igång för en vecka sedan om timeAggressive har intresset och frågorna ökat för varje dag," säger Bengt Sandberg, VD i Skandia Fonder. Fonden säljs av SkandiaBanken, E-trade, Fondex, Fondmarknaden, och finansiella rådgivare, bl a försäkringsmäklare. Den som vill veta mer om fonden eller få de senaste nyheterna inom time-branscherna gör det enklast på www.skandia.se/timeaggressiv För ytterligare information: Martin Edström, ansvarig förvaltare, Skandia Kapitalförvaltning, tel + 44-171-220 3650 Bengt Sandberg, VD Skandia Fonder, tel 08-788 4103 Gunilla Svensson, informationsansvarig, Skandia Kapitalförvaltning, tel 08- 788 42 97, mobil 070-57 57 578 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00190/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00190/bit0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se