Styrelsens kommentarer till Aktiespararnas begäran om särskild granskning

Styrelsens kommentarer till Aktiespararnas begäran om särskild granskning Skandias styrelse har inför bolagsstämman den 15 april 2003 lämnat en kommentar till Aktiespararnas begäran om särskild granskning. Revisorerna har yttrat sig över dessa kommentarer. Kommentarerna och yttrandet läggs ut på Skandias webbplats www.skandia.com kl 09.00 idag. Aktieägare kan också rekvirera kommentarerna och yttrandet från Skandia, Corporate Law, Sveavägen 44 i Stockholm, telefon 08- 788 25 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/09/20030409BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/09/20030409BIT00010/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 1,8 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se