Torbjörn Wiberg ny VD i Diligentia

Torbjörn Wiberg ny VD i Diligentia Till ny VD i Diligentia AB har utsetts Torbjörn Wiberg. Han tillträder tjänsten den 1 mars 2003. Torbjörn Wiberg har arbetat i Skandiakoncernen sedan 1998, senast som chef för strategi och analysgruppen i Diligentia. Torbjörn Wiberg efterträder Håkan Lennersand som den 1 mars 2003 går i pension. Håkan Lennersand kommer att vid nästkommande bolagsstämma i Diligentia bli styrelseordförande i bolaget. Diligentia är ett av Sveriges största privatägda fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd som per den 1 januari 2003 värderats till 35 miljarder SEK. Diligentias fastigheter är koncentrerade till storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Öresundsområdet. Diligentia är ett helägt dotterbolag till Skandia Liv. Eventuella frågor: Gunilla Svensson, pressekreterare Skandia, tel 788 42 97, 070- 575 75 78 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/25/20030225BIT00740/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se