Urban Bäckström ny VD Skandia Liv

Urban Bäckström ny VD Skandia Liv Tidigare riksbankschefen Urban Bäckström har utsetts till VD för Skandia liv. Han tillträder tjänsten den 1 november. Elisabet Annell, VD och koncernchef i Univero (fd Temogruppen) och Urban Bäckström, har valts in i Skandia Livs styrelse. Annika Åhnberg, tidigare vice ordförande i Skandia Liv, har avsagt sig sitt uppdrag. Urban Bäckström presenterar sina ambitioner som VD för Skandia Liv vid ett informationsmöte idag den 28 oktober kl 10.00 Skandia, Sveavägen 44 i Stockholm. Ytterligare frågor: Gunilla Svensson, presschef, tel 08-788 42 97 eller 070- 575 75 78 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00040/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se