Utnämningar i Skandia

Utnämningar i Skandia Ulf Spång, förste vice VD i Skandia, har utsetts till ny styrelseordförande i Skandia Life (UK). Bolaget utgör kärnan i Skandias verksamhet i Storbritannien. Michael Wolf, som för närvarande är tf chef för division Europa, omfattande Sverige och kontinentaleuropa, kommer att fortsätta i den rollen nu som ordinarie Europachef. Cecilia Daun-Wennborg har, som tidigare meddelats, utsetts till Sverigechef. Hennes uppdrag breddas dock nu från att vara koordinerande till ett reguljärt linjeansvar för Skandias bolag och verksamheter i Sverige. För ytterligare frågor: Gunilla Svensson, pressekreterare, tel 08- 788 42 97 eller 0705 - 75 75 78 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/22/20030522BIT00280/wkr0002.pdf

Skandia är ett pensionsbolag som erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att du ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara frisk på vägen dit. Vi har cirka 700 miljarder kronor under förvaltning. Vi låter pengarna jobba på ett sätt som ger bra avkastning åt våra närmare 2 miljoner kunder och samtidigt bygger vi ett bättre samhälle. Hos oss finns också en bank för bolån och sparande som möjliggör att hantera hela din ekonomi från pension till räkningar. Läs mer på www.skandia.se