Capgemini och Sogeti flyttar till Skanskas nya kontorshus i kvarteret Tändstickan, Göteborg

Skanska har tecknat hyreskontrakt med Capgemini Sverige AB om 1 670 kvadratmeter i det nybyggda kontorshuset i kvarteret Tändstickan i Göteborg. Huset är nu helt uthyrt och kommer att stå klart mars 2016.

IT-konsultföretagen Capgemini Sverige AB och Sogeti Sverige AB väljer att samlokalisera sina verksamheter i Göteborg. Mot slutet av 2016 tillträder de två bolagen, som båda ägs av Cap Gemini S.A., sin nya gemensamma kontorslokal i kv Tändstickan.

Lokalerna signalerar ett framåtblickande och modernt tänk med sin miljömedvetenhet. Det var avgörande för oss i valet av nya lokaler. Det rimmar väldigt bra med vad våra kunder förväntar sig av oss, säger Leendert Venema, VD för Capgemini Sverige AB.

– Vi är inne i en stark rekryteringsfas och ser fram emot att expandera vår verksamhet i Göteborg i nya, fräscha lokaler, säger Stefan Ek, VD för Sogeti Sverige AB.

Bygget av kontorshuset om 5 500 kvadratmeter i kvarteret vid Grafiska vägen i Göteborg är i full gång. Här utvecklar Skanska en plats där människor, idéer, företag och boende kan verka tillsammans för en mer inspirerande framtid. Ytterligare ett kontorshus är planerat med byggstart sommaren 2016.

– Vi välkomnar Capgemini och Sogeti till vårt snart färdigställda kontorshus T2. Här fortsätter nu utvecklingen av den blandstad i fyra etapper som vi eftersträvar med en mix av kontor, bostäder och servicefunktioner. Vi kommer att starta det tredje kontorshuset T3 under sommaren. Där pågår redan diskussioner med potentiella kunder, säger Mats Dynevik, marknadschef på Skanska Fastigheter Göteborg.

Mats Dynevik, marknadschef, Skanska Fastigheter Göteborg, tel: 010-448 44 43

Mia Trahn, presstalesman, Skanska, tel 010-448 44 40

Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2015 till drygt 31 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2015 cirka 2 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.