Gustaf Werner ny chef för Skanskas nordiska verksamhet inom Industrial Solutions

Gustaf Werner tillträder sin nya roll omgående. Tjänsten innebär att han blir chef för den nordiska asfalt- och bergmaterialverksamheten.

Gustaf Werner kommer senast från uppdraget som chef för den svenska bergmaterialdelen, som utvecklats starkt under hans ledning. Han har en gedigen kunskap om Skanska och har tidigare haft roller som bland annat arbetsmiljöchef, controller och regionchef. Gustaf Werner har även arbetat internationellt inom Skanskas verksamhet i Storbritannien.

– Gustaf Werner som ny chef för Nordic är en satsning för framtiden. Han är en drivande, utvecklingsinriktad person som kan Skanska bra. Han ser helheter och jobbar aktivt med samverkan, säger Per Åkerman, vd för Skanska Industrial Solutions.

Inom Skanska Sveriges region Nordic samlas den norska och finska asfalt- och bergmaterialverksamheten. Samarbetet mellan Sverige, Norge och Finland är en strategisk satsning för att uppnå ökad effektivitet och lönsamhet och utvecklingsmöjligheter för i både Finland och Norge anses goda.

Gustaf Werner, regionchef Nordic, Skanska Industrial Solutions AB, tel 010 448 28 87

Skanskas direktnummer för media, tel: 010 448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 9 600 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2016 till cirka 32 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2016 cirka 2 600 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.