Skanska bygger vägar till Glasbruket i Limhamn

Skanska Region Väg och Anläggning Syd har fått i uppdrag av Malmö stad att anlägga de nya vägarna i Glasbruket-området i Limhamn. Ordern är värd cirka 30 miljoner kronor.

Därmed börjar den nya stadsdelen i Malmö ta form. Skanska har tidigare byggt den nya kajen i området åt Malmö stad. Dessutom pågår större markarbeten åt Skanska Nya Hem i form av sanering och terrassering av området. Efter ett väl genomfört och framgångsrikt arbete med den nya kajen, som blir en vacker vandringsled längs havet för boende och besökare, är det alltså dags att påbörja nästa entreprenad i det nya bostadsområdet i Limhamn. – Vi är förstås glada att få vara med och utveckla den här nya stadsdelen i Malmö med sina vackra omgivningar, säger Lars Lindberg, regionchef, Skanska. Arbetet påbörjas i maj och beräknas till stora delar vara färdigställt före årsskiftet. En del arbeten pågår parallellt med utbyggnaden av bostäder och färdigställs successivt under kommande år. För ytterligare information, vänligen kontakta: Lars Lindberg, regionchef Skanska Sverige, tel: 010-448 38 13 Per-Lennart Berg, presstalesman Skanska, tel: 010-448 88 28 Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99 Om Skanska i Sverige Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.