Claes Larsson ny chef för Skanska Projektutveckling Sverige

Claes Larsson ny chef för Skanska Projektutveckling Sverige Ny chef för Skanska Projektutveckling Sverige blir Claes Larsson sedan Olof Johansson beslutat lämna Skanska och sin befattning vid Skanska Projektutveckling Sverige. Claes Larsson är 37 år, civilingenjör vid Chalmers och med en MBA från Handelshögskolan i Göteborg. Han har haft olika befattningar inom Skanska sedan 12 år tillbaka, senast som chef för Skanska Fastigheter Göteborg. Claes Larsson har rikstäckande erfarenhet, bl a har han varit ansvarig för utvecklingen av Skanskas handels-platser i Barkarby, Länna, Väla, Kållered och Knalleland som förra året kunde säljas med en stor reavinst. - Claes är ett naturligt val och en stark kraft inom vår svenska projektutvecklingsverksamhet. Han är kreativ och drivande och har en gedigen förankring bland både kunder och medarbetare, säger Claes Björk, Skanskas VD och koncernchef. - Det har varit en fantastisk tid på Skanska. Men efter 15 år känner jag att jag vill söka nya utmaningar, därför har jag valt att ta detta steg nu, säger Olof Johansson. Skanska Projektutveckling Sverige utvecklar för närvarande ca 180.000 kvm kommersiella lokaler. Under 2001 såldes färdigutvecklade fastighetsprojekt i Sverige för totalt ca tre miljarder kronor med en försäljningsvinst på 1,3 miljarder kronor. För ytterligare information, kontakta: Claes Larsson, tillträdande vd för affärsenheten Skanska Projektutveckling Sverige, tel 031- 771 11 01 eller 070-581 11 08 Peter Gimbe, Presschef, Skanska AB, 08-753 88 38 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00810/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/06/20020606BIT00810/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.