Daniel Johannesson lämnar Skanskas ledning

Daniel Johannesson lämnar Skanskas ledning Daniel Johannesson, som i februari fyllde 60, har i och med mars månads utgång lämnat Skanskas koncernledning för att gå i pension enligt en överenskommelse som ingicks i samband med Daniel Johannessons tillträde 2001. För närvarande planeras inte någon ersättare att tillsättas inom Skanskas koncernledning, Senior Executive Team. Skanskas koncernledning består härefter av Stuart Graham, VD och koncernchef, Hans Biörck, vice VD och finansdirektör samt vice VD:arna Thomas Alm, Johan Bergman, Keith Clarke och Johan Karlström. Daniel Johannesson har haft ansvaret för bl a Skanska Services och Skanskas IT-frågor samt för avvecklingen av Skanska Telecom Networks. Stuart Graham har övertagit ansvaret för Skanska Services och Johan Bergman kommer att ansvara för IT-frågorna inom Skanskas koncernledning. För ytterligare information, kontakta: Tor Krusell, Informationsdirektör, Skanska AB, 08-753 87 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00040/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.