Inbjudan till telefonkonferens

Inbjudan till telefonkonferens Skanska rapporterar resultatet för det första kvartalet 2003 tisdagen den 6 maj Telefonkonferens tisdagen den 6 maj Telefonkonferensen börjar kl 13.30. Skanskas VD Stuart Graham, finansdirektör Hans Biörck och Peter Wallin, direktör, Investor Relations, presenterar rapporten och besvara frågor. Då telefonkonferensen ligger direkt i anslutning till Skanskas bolagsstämma, som börjar klockan 16.00, är tiden begränsad till cirka 30 minuter. För att delta i konferensen, vänligen ring +44 (0)20 7162 0182 senast fem minuter innan konferensen börjar. Under fem arbetsdagar efter konferensen går det bra att lyssna till en inspelning på telefonnummer +44 (0)20 8288 4459, kod 606062. Rapporten publiceras vid 12-tiden. Ett presentationsmaterial kommer att finnas tillgängligt från klockan 13 på www.skanska.se. Praktiska frågor om telefonkonferensen besvaras av Marie Karlsson, tel 08-753 8666 eller marie.karlsson@skanska.se. Välkommen! Peter Wallin Direktör, Investor Relations ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/02/20030502BIT00270/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.