Karolina Cederhage ny kommunikationsdirektör på Skanska AB

Report this content

Karolina Cederhage har utsetts till ny kommunikationsdirektör på Skanska AB. Karolina har arbetat på Skanska sedan 2011 och är för närvarande kommunikationschef. Hon har erfarenhet från flera affärsenheter och stora projekt. Karolina har arbetat med kommunikation inom multinationella företag i 17 år.

Karolina tillträder idag och rapporterar till vd Anders Danielsson. Karolina efterträder Katarina Grönwall som går till en ny tjänst på Handelsbanken.

– Jag vill välkomna Karolina i hennes nya roll. Hon har en bred erfarenhet av kommunikation och en god förståelse av företaget. Hon är en mycket kunnig, resultatorienterad och värderingsdriven kollega och jag ser fram emot att arbeta tillsammans. Jag vill också tacka Katarina och önska henne stort lycka till i sin nya roll, säger Anders Danielsson, vd och koncernchef, Skanska AB.

För ytterligare information, kontakta:

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com