Kommentar till dagens artikel i Dagen Industri

Kommentar till dagens artikel i Dagen Industri Med anledning av dagens pressuppgifter om ett förestående VD-skifte i Skanska AB gör Skanskas styrelseordförande Sverker Martin-Löf följande förtydligande: - Claes Björk har meddelat att han ej avser förlänga sitt anställningskontrakt som går ut i juli 2003. Därför har styrelsen beslutat att under hösten påbörja en rekrytering som har som målsättning att i god tid hitta en efterträdare så att en överlämning kan ske på ett välplanerat sätt. Det är också vår förhoppning och målsättning att efterträdaren finns inom företaget, säger Sverker Martin-Löf, styrelseordförande i Skanska AB. För ytterligare information, kontakta: Tor Krusell, informationschef, Skanska AB, 08-753 87 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/07/20020607BIT00390/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.