Ny finansdirektör utnämnd i Skanska AB

Ny finansdirektör utnämnd i Skanska AB Till ny finansdirektör och vice VD i Skanska AB har utnämnts Hans Biörck, 49, Stockholm. Hans Biörck, som tillträder sin nya befattning under andra kvartalet, har en gedigen finansiell bakgrund kombinerat med stor internationell erfarenhet. Hans Biörck har bland annat varit finansdirektör på Esselte mellan 1990- 1997 och dessförinnan finansdirektör från 1985 i Esselte Business Systems Inc. Närmast kommer Hans Biörck från en befattning som ekonomi- och finansdirektör i Autoliv som är världens ledande bilsäkerhetsföretag med en omsättning på 3,8 miljarder USD och med 30.000 anställda. Skanskas nuvarande finansdirektör Anders Nyrén skall, som tidigare aviserats, lämna Skanska för VD-posten på Industrivärden. För ytterligare information, kontakta: Claes Björk, VD och koncernchef, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Hans Biörck, ekonomi- och finansdirektör, Autoliv Inc., tel 08-58 72 06 19 Bild för publicering finns tillgänglig på www.skanska.se/newcfo Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/15/20010115BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/15/20010115BIT00650/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.