Omvandling av aktier i Skanska AB

I samband med en omvandling har bolaget en skyldighet enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument att offentliggöra uppgifter om förändringen.

Under december 2016 har på aktieägares begäran 43 868 aktier av serie A omvandlats till serie B. Det totala antalet röster i bolaget uppgår därefter till 598 041 890.

Det totala antalet registrerade aktier i bolaget uppgår till 419 903 072, varav 19 793 202 aktier av serie A, och 400 109 870 av serie B.

För ytterligare information, kontakta:

André Löfgren, Senior Vice President, Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 13 63

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com/media

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 43 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2015 uppgick till 155 miljarder kronor.

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.