Rosengård Centrum - en handelsplats för södra Skåne

Inbjudan till pressmöte från Skanska Öresund AB Rosengård Centrum - en handelsplats för södra Skåne MALMÖ- 25 juni, 2002 - Skanska Öresund AB bjuder in till pressmöte torsdagen den 27 juni 2002. Vid mötet ges information kring den omfattande renoveringen av Rosengård Centrum och den framtida ankarhyresgästen presenteras. Avtalet med denna hyresgäst är ett avgörande steg i arbetet med att göra Rosengård Centrum till en attraktiv handelsplats för södra Skåne. Rosengård Centrum står inför en omfattande och nödvändig ombyggnad och renovering. Området har med en kombination av centralt läge i regionens största stad, goda kommunikationer och parkeringsmöjligheter unika förutsättningar att bli en modern handelsplats för södra Skåne tillgängligt för uppskattningsvis en halv miljon människor i regionen. Arbetet med att modernisera och rusta upp Rosengård Centrum sker i tre etapper: I första etappen flyttar Malmö Fria Gymnasium in i nya lokaler i södra delen. I andra etappen skapas ett nytt köpcentrum med butiker och service till de boende i området. Den sista etappen innebär att en stormarknad etablerar sin verksamhet i norra delen av centrum. Arbetet att hitta en kvalificerad partner med möjlighet att locka kunder från ett stort område och på så sätt understödja övrig kommersiell verksamhet i området, har varit av vital betydelse för arbetet för framtidens Rosengård Centrum. Program 08:45 - 09:00 Morgonfika 09:00 - 09:15 Presentation av planeringen för framtidens Rosengård Centrum och ny hyresgäst. 09:15 - 10:00 Frågestund Plats: Ungdomens hus, Tegelhuset, Dicksons väg 3 Fristående byggnad i anslutning till södra Rosengård Centrum Medverkande vid pressmötet: Ilmar Reepalu (s), ordförande kommunstyrelsen Malmö Stad Rolf Pålsson (s), ordförande stadsbyggnadsnämnden Malmö Stad Representant för ny hyresgäst Nils Olof Nilsson, VD Skanska Öresund AB För förhandsanmälan och övriga frågor, kontakta: Carin Brånén, Informationschef Skanska Projektutveckling Sverige AB, 08 504 350 38, 0705 - 53 80 38, carin.branen@skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00020/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/25/20020625BIT00020/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.