Skanska får 750-miljonersuppdrag i Hongkong - Skanska har hälften av kontraktsumman Skanskas Hongkong-baserade dotterbolag Gammon Skanska har fått uppdraget att bygga en 29-våningsbyggnad i Hongkong. Uppdraget är värt HKD 550 miljoner, ca 750 miljoner kronor. Skanska är hälftenägare i Gammon Skanska och har därmed 375 miljoner kronor av det totala ordervärdet. Kund är Glory Star Investments. Projektet omfattar totalt 26.000 kvm och ska inrymma 14 våningsplan för kontor, åtta restaurangplan, ett shoppingcenter i tre plan och parkering i fyra plan under jord. Arbetena inleds omgående för att avslutas i slutet av 2002. Miljötekniska innovationer möjliggör avsevärda energibesparingar och ett förbättrat inomhusklimat i byggnaden. Den avancerade lösningen med dubbelglasfasad, s k curtain wall, är mekaniskt ventilerad och integrerad med byggnaden. Automatiserade persienner styrs via dator och solvärdesgivare. För ytterligare information, kontakta: Cheryl Eaton, informationschef Skanska UK, tel + 44 1 923 423833 Tor Krusell, informationsdirektör, Skanska AB, Tel 08-753 86 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00160/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/29/20011129BIT00160/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.