Skanska får väguppdrag i Indien värda totalt ca 1,4 miljarder kronor

Skanska får väguppdrag i Indien värda totalt ca 1,4 miljarder kronor Skanskas indiska dotterbolag Skanska Cementation India har fått en serie större väguppdrag i Indien. Totalt är uppdragen värda 91 miljoner GBP, ca 1.395 miljoner kronor. Kund är den statliga vägmyndigheten National Highways Authority of India. Det största kontraktet är värt 50 miljoner GBP och omfattar uppgradering och breddning av 100 km på Highway NH-46 i delstaten Tamil Nadu. Uppdraget som även inkluderar byggande av nya broar ska avslutas i mars 2004. Skanska Cementation India har uppdraget att bredda och uppgradera 62 km i delstaten Andrah Pradesh. Detta kontrakt är värt 28 miljoner GBP och ska avslutas i januari 2004. I delstaten Maharashtra breddas 35 km motorväg för 13 miljoner GBP. Detta uppdrag avslutas i november 2003. Uppdragen har inkluderats i orderingången för det tredje kvartalet 2001. Skanska Cementation India, som till 80 procent ingår i Skanska-koncernen sedan förra året, är ett av Indiens 6 största byggtjänsteföretag. Det Mumbai-baserade företaget med 850 anställda fokuserar huvudsakligen på tunga anläggningsuppdrag. Förra året omsatte bolaget 36 miljoner GBP, ca 550 miljoner kronor. För ytterligare information, kontakta: Cheryl Eaton, informationschef Skanska UK, Tel + 44 1923 423833 Tor Krusell, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-7538747 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00270/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00270/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.