Skanska förlänger erbjudandet avseende Selmer

Skanska förlänger erbjudandet avseende Selmer Skanska har i dag tillkännagett att erbjudandet att förvärva samtliga aktier i Selmer ASA förlängs till fredagen den 9 juni 2000 kl. 16.00 norsk tid. Accepthandlingarna ska således vara Den norske Bank (DnB) Verdipapirservice (fax +47 22 48 29 80) i Oslo tillhanda före denna tidpunkt. För ytterligare information, kontakta: Staffan Schéle, Corporate Finance, Skanska AB, tel 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00880/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.