Skanska höjer gränsen för press releaser

Skanska höjer gränsen för press releaser Skanska har beslutat införa 300 miljoner kronor som gräns för pressmeddelande från koncernen. Skälet är att Skanskas omsättning på senare år har ökat snabbt och nu ligger på nära 80 miljarder kronor. Den tidigare nivån på 100 miljoner kronor för pressmeddelanden skulle innebära att Skanska skickar ut 150-200 pressreleaser under året - en kvantitet som varken gynnar nyhetsredaktioner eller Skanska. För er som ändå vill följa affärer på lägre prisnivåer, kan ni göra det genom att prenumerera på Skanskas elektroniska nyhetstjänst The Hub som ni kommer åt via vår webb-site www.skanska.se eller genom att prata med oss på informationsavdelningen. För ytterligare information, kontakta: Tor Krusell, informationschef Skanska AB, tel 08-753 87 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00710/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.