Skanska säljer Ektorp Centrum i Nacka med en vinst på 63 miljoner kronor

Skanska säljer Ektorp Centrum i Nacka med en vinst på 63 miljoner kronor Skanska Projektutveckling Sverige säljer fastigheterna Sicklaön 354:1-2 i Nacka för 30 respektive 70 miljoner kronor. Köpare är Arvid Svensson Invest tillsammans med Altira genom det gemensamt ägda bolaget Celeritas Fastigheter AB. Försäljningsvinsten uppgår till 63 miljoner kronor och redovisas i fjärde kvartalet 2004. Köparen tillträder fastigheten under november månad 2004 då också likvid skall erläggas. Fastigheterna utgör Ektorp Centrum, ett utomhuscentrum om ca 18.500 kvm med en blandning av butiker och kontor, som utvecklats av Skanska sedan slutet av 70-talet. Skanska Projektutveckling Sverige arbetar med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt (kontor, logistik- och volymhandelsanläggningar). Tyngdpunkten finns i Stockholm, Göteborg och i Öresundsregionen. För ytterligare information, kontakta: Håkan Danielsson, VD, Skanska Fastigheter Stockholm AB, tel 08-504 350 70 Anna Wenner, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 39 Carl Mörk, Altira AB, tel 073-500 84 74 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20060/wkr0001.pdf PDF

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.