Skanska säljer tre fastigheter för 144 miljoner med en vinst på 100 miljoner kronor Skanska Projektutveckling Sverige säljer fastigheterna Inom Vallgraven 4:5 i Göteborg, Hans Michelsen 10 i Malmö samt Instrumentet 17 i Stockholm i tre separata affärer för totalt 144 miljoner kronor. Försäljningsvinsten uppgår till 100 miljoner kronor och redovisas i det fjärde kvartalet 2003. Fastigheterna har sålts till tre lokala aktörer. Inom Vallgraven 4:5 i Göteborg och Hans Michelsen 10 i Malmö är två centralt belägna kontorsfastigheter på 3.400 kvm respektive 3.600 kvm. Instrumentet 17 är en industrifastighet på ca 4.600 kvm belägen i Aspudden i Stockholm. Skanskas projektutvecklingsverksamhet i Sverige och Centraleuropa har hittills i år sålt fastigheter för totalt 5 miljarder kronor med en försäljningsvinst på 2,1 miljarder kronor. För ytterligare information, kontakta: Claes Larsson, VD, Skanska Projektutveckling Sverige, tel 08-504 350 18 eller 070-581 11 08 Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/16/20031016BIT00090/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.