Skanska säljer två fastigheter för 75 miljoner med en vinst på 31 miljoner kronor Skanska Projektutveckling Sverige säljer fastigheterna Kobbegården 6:249 i Göteborg och Ventilen 1 i Borås i två separata affärer för totalt 75 miljoner kronor. Försäljningsvinsten uppgår till 31 miljoner kronor och redovisas i det fjärde kvartalet 2003. Fastigheterna har sålts till två lokala aktörer. Kobbegården 6:249 är en industrifastighet på 8.100 kvm i Göteborg som förvärvades av Skanska år 2000 och som hyrts ut, renoverats och tillbyggts sedan dess. Ventilen 1 är en industrifastighet på ca 7.300 kvm belägen i Ramnaslätt, Borås. Fastigheterna är i det närmaste fullt uthyrda. För ytterligare information, kontakta: Lars Vardheim, VD, Skanska Fastigheter Göteborg, tel 031-771 11 01 eller 0734-10 11 33 Cecilia Fasth, fastighetschef Skanska Fastigheter Göteborg, tel 031-771 11 03 eller 0705-28 38 15 Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/08/20031208BIT00130/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.