Skanska slutför förvärv av Yeager

Skanska slutför förvärv av Yeager Skanska har slutfört förvärvet av Yeager Construction Company - ett anläggningsföretag baserat i södra Kalifornien - enligt tidigare aviserat letter of intent. Yeager Skanska inkluderas i Skanskas resultat från och med den första september 2002. Den slutliga köpeskillingen uppgår till USD 48 miljoner, ca SEK 450 miljoner. Yeager Skanska verkar som en enhet inom Skanska USA Civil som genom förvärvet nu blir rikstäckande på den amerikanska marknaden för infrastruktur. För ytterligare information, kontakta: Peter Wallin, Direktör, Investor Relations, Skanska AB, 08-753 88 00 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/02/20021002BIT00250/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.