Skanska varslar tjänstemän och yrkesarbetare i Stockholm

Skanska varslar tjänstemän och yrkesarbetare i Stockholm Skanska lägger idag ett varsel till Länsarbetsnämnden om uppsägning av 150 yrkesarbetare och 50 tjänstemän verksamma i Stockholms län. Varslet har sin grund i att byggmarknaden i Stockholm är vikande och att flera av regionens stora projekt successivt avslutas under vintern. - Marknaden i Stockholm har under året stadigt gått ner, främst inom kontorssidan, och vi ser i dagsläget dessvärre inte att någon snabb vänding är att vänta, säger Per Uhlén, vice vd Skanska Sverige AB och chef för Division Stockholm. Varslen gäller enbart Stockholms län och berör medarbetare inom såväl hus- som bostadsproduktionen. Uppsägningsförhandlingar startar i vecka 44. För ytterligare information kontakta: Per Uhlén, vice vd Skanska Sverige AB och divisionschef Division Stockholm, 070-396 32 80 Marie Enocsson, informationschef Division Stockholm, 08-504 350 08 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT01330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT01330/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.